вторник, 6 март 2012 г.

Мобилни оператори пак правят проблеми с подновени договори

Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори въпреки промените в закона за електронните съобщения, които влязоха в сила в края на миналата година, съобщи bTV.

Поправките предвиждат автоматично подновените договори да се прекратяват с едномесечно предизвестие.

Ако след изтичане на срока на договора потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава документът се счита за безсрочен и може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие без да се дължат неустойки.

Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.

От Комисията за регулиране на съобщенията обаче са категорични, че правилото за прекратяването важи за всички сключени с операторите договори.

“Комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали автоматично подновен договор”, обясни председателят на ведомството Веселин Божков.

Само за първите два месеца на годината в регулаторния орган са постъпили над 70 жалби заради казуси с автоматично подновени договори.

Очаква се до месец-два да излязат първите санкции за мобилни оператори по казуса.

Източник dnes.bg

1 коментара:

  1. Ами кучето трудно ще пусне кокала! Нормално е, но не мога да разбера защо все така трябва да става насилствено, като така и така накрая все става едно и също. Даже самите мобилни оператори трупат черни точки със своята некоректност. Ако един оператор подходи коректно ще спечели много други разочаровани!

    ОтговорИзтриване