четвъртък, 9 август 2012 г.

(авто) Гол за Криско

От няколко месеца върви кампанията Феърплей, която апелира за честна игра в интернет
От няколко месеца върви кампанията Феърплей, която апелира за честна игра в интернет. Самата кампания издиша на немалко места, а видеоклиповете, които я съпътстват, станаха обект на подигравки и причина за зараждането на нов фолклор.


Казват, че щом една реклама е толкова коментирана, значи, че хората зад нея са си свършили работата. Но явно никой не си дава сметка какво се случва с героите от нея.

Един великолепен актьор като Асен Блатечки бе сринат само заради факта, че трябваше да играе не на сцената на театър или в кино/тв проект, а в 15-секундно клипче. Като обикновен среднощен крадец, който рови из хладилниците на хората.

Сега идва ред на Криско. Мизата е качена и вместо на салам, се посяга на кола.

Надяваме се да е взел добър хонорар, който да му компенсира автогола, който си вкара като лице на тази т.нар. честност.

По всяка вероятност той си е мислел, че националният ефир ще му даде още по-голяма популярност. Докато пиша тези редове, съм си пуснал Smokie и парчето "Who The Fuck Is Alice", и трябва да бъдем честни - голяма част от българите сигурно се питат: "Кой, по дяволите, е този Криско?".

24-годишният младеж направи няколко добри проекта с Дивна, Ангел и Моисей, както и собствени парчета. Дълго време беше спряган за любовник на Елица Тодорова, двамата дори записаха и дует.

Тепърва тръгва да се доказва на сцената и има още много път да се утвърди като автор, певец и продуцент. Но когато нещата започнаха да му се получават, сега ще трябва да види и обратната страна на медала. Защото ще стане известен не с това, което създава, а като наглец от паркинга на мола.

Изборът на Криско е тъп, няма логика той да бъде борец за авторски права. Никой не отрича, че интелектуалният труд трябва да се оценява. И Криско ни агитира от ефира, че трябва да си плащаме за песните, за да може да се инвестира в следващи проекти.

Но как да помогна на Криско да си възвърне част от вложените пари в песни? Никак. Даде за пример iTunes, но той няма песни там. Да има издаден диск с парчета - няма. Размахва някакво CD в рекламата, но то не е негово, а най-обикновено от магазина.

В същото време самият той си качва песните в сайтовете за видеосподеляне, даже не пропуска и възможността да си пусне пиар, че новата му песен е гледана не знам колко си хиляди пъти.

Не ви ли звучи смешно?

Сега вместо да си пусна неговото парче "Почивни дни" си въртя рекламния клип и се чудя дали го задоволява да се вози с мацките в чужда мини кола.

Готов съм да му предоставя своята, заредена с бензин за поне 20 лева. Малко е стара, но пък е широка и най-важното - CD плеърът не върти mp3-ки, а само оригинални дискове. Така че, ако иска да слуша музика, ще трябва да си купи албум. Ей така, за да подкрепи българската музика.

А, щях да забравя. Криско, изтрий шорткътите си на Арена и Замунда. Така е честно...

Източник dnes.bg

0 коментара:

Публикуване на коментар