Само 40% от пътната инфраструктура в страната са в добро състояние, около 40 на сто са в средно добро състояние, а 20 на сто са в лошо. Това каза регионалният министър Росен Плевнелиев на конференция.
За периода 1993–1995 г. качеството на пътищата се е влошило драматично от добро към лошо. Лошите констатации могат да бъдат преборени само с ясен план за магистралите, които да "оберат" тежкия и транзитния трафик, който нараства със всяка изминала година в България, посочи министърът.
За периода 1993–1995 г. качеството на пътищата се е влошило драматично от добро към лошо. Лошите констатации могат да бъдат преборени само с ясен план за магистралите, които да "оберат" тежкия и транзитния трафик, който нараства със всяка изминала година в България, посочи министърът.
За реконструкцията на второкласните и третокласните пътища ще се насочат инструментите на оперативна програма "Регионално развитие" и Европейската инвестиционна банка.
"България е много амбицирана да направи прелом в лошата си инфраструктура, до 2020 г. ще се работи много, имаме план и ще успеем", заяви Плевнелиев.
"Категорично сме амбицирани този път да имаме не четири изгубени години за следващата оперативна програма 2014–2020 г., а да бъдем две години напред", каза той.
Сред стратегическите проекти за периода 2014–2020 г. са магистралите "Хемус", "Струма" и "Черно море".
"България има най-лошата железопътна система в Централна и Източна Европа, защото има оператор, който трябва да бъде реформиран", каза заместник-ръководителят на отдел "България" в главна дирекция "Регионална политика" на Европейската комисия Карстен Расмусен.
По думите му все още е притеснителен административният капацитет в железопътния сектор.
Експертът отбеляза, че страната изостава в усвояването на евросредствата за транспорт и околна среда.Източник dnes.bg
0 коментара:
Публикуване на коментар