вторник, 1 март 2011 г.

Швеция – секс, Франция – храна. България – ?

"Най-важно е доброто име и България трябва да положи усилия да си създаде добър имидж".
Това каза в лекцията си на форума "Брандинг България" Саймън Анхолт – правителствен съветник и експерт по въпросите на националната идентичност и репутация.
"Когато си купуваш бира от магазина, избираш между няколко марки, но когато избираш между страни, които да посетиш, избираш между 200 и повече. Това правим ного трудно изработването на бранд на една страна", отбеляза Анхолт.
Той посочи, че по-големите страни вече са си изградили определен имидж, който е обобщаващ и повърхностен, но хората свързват дадена страна с определено понятие – например Швеция се свързва със сексапил, Франция – с хубавата храна и с изкуството, и т.н.
"Правителствата харчат милиони, за да убедят хората, че страната им е страхотна, но имиджът на една държава се изгражда от непрекъснати позитивни сигнали за нея, а не от самото говорене", смята Анхолт.
На форума министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков отбеляза, че в марката "България" има конкретни продукти, които искаме да продаваме – например туризъм, културно наследство...
"България е и инвестиционна дестинация, но е добре това да не се рекламира масово, а да се работи с конкретни потенциални инвеститори", каза Трайков.
"Всеки българин е посланик на страната си и създател на марката "България", заяви той.
Трайков отбеляза, че когато чуят "България", чужденците не правят никаква асоциация, те не знаят почти нищо за страната ни, не са научили нищо повече за нас и през последните 20 години и страната ни сега трябва да започне да изгражда марката "България".

Източник dnes.bg

0 коментара:

Публикуване на коментар