В образованието не бива да се правят резки движения и затова трябва да се местят само отделни елементи между класовете, за да отидат, където им е мястото. Това каза в сутрешния блок на БНТ министърът на образованието Сергей Игнатов. Той даде пример с обявената информация, че изучаването на Питагоровата теорема се предвижда да бъде преместено в учебника по математика за 6 клас от този за девети.
По мнението на Игнатов децата трябва да бъдат отдалечени от сухата теория, а тя да бъде изтеглена в горните класове, така че образованието да стане по-прагматично. "Знаенето трябва да се превърне в можене, в инструмент за вземане на решения", коментира министърът. Той посочи, че идеята учениците да изпълняват и проекти е пример за това. Чрез тях се предвижда те да стигнат сами до някакво знание – с помощта на учител или родител, също включени в проекта. Такива знания остават в съзнанието за по-дълго, посочи Игнатов. Пример за такъв проект е да се прочете книга, която после да бъде представена пред класа. Според министъра проектите ще дадат представа на учителите и родителите за интересите на децата, които да бъдат открити по-навреме.
Въпреки критиките към шестобалната система на оценяване засега не се обмисля нейното премахване, обясни още министърът. Той посочи, че това може да стане едва след като оценяването стане многокомпонентно.
Тетрадките с фолкпевици, изобразени върху кориците, са синдром на лошо планиране. Те може да се купуват масово, но това са еднократни ползи, коментира министърът. С писмо до директорите на училища е разпоредено при срещи с родителите да се обясни, че такива тетрадки не са добре дошли в българското училище. Според него в такива казуси трябва да се действа с метода на убеждението, защото няма наредба, която да забранява подобни неща. По думите му в скоро време върху кориците ще преобладават образите на Ботев, Левски и Паисий.
Източник dnes.bg
понеделник, 17 септември 2012 г.
Министър Игнатов: Образованието трябва да стане по-прагматично
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар