Груповото пазаруване, известно също така и като колективно пазаруване, оферира продукти и услуги на намалени цени, при условие, че определен брой купувачи закупят стоката. Началото на груповото пазаруване започва в древен Китай.
В наши дни колективното пазаруване търпи сериозно развитие и заема сериозен дял от онлайн пазаруването на базата на уебсайтове предлагащи групово пазаруване.
Основния принцип на действие на тези сайтове е предлагането на „сделка на деня“. Сделката на деня е оферта за групово пазаруване, на определена стока или услуга на ниска цена, при условие, че определен брой купувачи са съгласни да закупят стоката. В последствие този вид електронна търговия еволюира до предлагането на разнородни стоки и услуги на промоционални цени.
При всички случаи купувачът трябва да разпечата ваучер за закупената стока или услуга, който да покаже пред съответния търговец, осигурил я. Основния принцип за набирането на стоки и услуги е чрез договаряне с местни търговци на определени отстъпки от цената, като в замяна те получават обещание за много купувачи за кратък период от време.
Този вид организация на електронните продажби носи и своите рискове. Понякога търговецът, предложил изгодната сделка не е способен да осигури необходимото качество на клиента. Това се случва при некоректни търговци, търсещи бърза печалба или при лошо планиране на продажбите.
Изгода от колективното пазаруване имат всички - добрите търговци умеят и знаят как да се възползват от положението - осигуряват си добри продажби и безплатна реклама, клиента винаги се радва на по-добри цени, избира местоположението на стоката или услугата предварително.
В заключение можем да обобщим, че този вид онлайн търговия все още е в период на развитие в България и в бъдеще ще сме очевидци на нови идеи и предложения за неговото развитие.
петък, 28 септември 2012 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар